Przygotowanie skutera na stunt :) |
Autor |
Wiadomość |
Radecki Użytkownik
Moto: Colibropodobny
Silnik: 4T
Przebieg: 8100
Pojemność: 72cc
Specjalizacja: mechanika
Pomógł: 97 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 2852
Skąd: Okolice UKF
|
Wysłany: |21 Lip 2012|, o 21:05 Przygotowanie skutera na stunt :) |
|
|
No to z grubej rury:
Otóż zacznijmy od ogółu skuterów:
1. Przede wszystkim stelaż. Stelaż to tzw. rama znajdująca się z tyłu skutera która zapobiega "przechytnięciu" się w tył oraz pomaga wyrwać maszynę na koło min. stojąc na nim musi być mocny, wytrzymały, z porządnego materiału przymocowany do ramy. Ma nas przede wszystkim ratować przed upadkiem do tyłu. Można go nie stosować jeśli jesteśmy pewni że nic nam nie będzie ale jak to się mówi: "przezorny zawsze ubezpieczony". Możemy go zrobić samemu (niestety tu tego już nie będę opisywał.
http://www.bankfotek.pl/image/400883.jpeg
2. Kolejny punkt to crashpady... nie konieczne ale również przydatne. Crachpady to nic innego jak rurki/płaskowniki przymocowane po bokach skutera do ramy, zapobiegające połamaniu plastików, lusterek, zniszczenia siedzenia itp. Chyba lepiej jeśli lecąc na bok skuter upadnie na wystające z niego rurki niż na nieskazitelne plastiki czy niezadarte nawet w 1% siedzenie.
http://images45.fotosik.p...672e3d3fdbe.jpg - na tym zdjęciu to te białe elementy wystające z plastików
A teraz przejdźmy do szczegółów czyli mechaniki wpierw 2T:
1. Wydech. Jeśli dysponujemy funduszami lecz nie chcemy zmieniać pojemności i za bardzo tuningować skutera możemy kupić jakiś sportowy wydech pod 50cc, odpowiedni wydech podnosi zrywność i v-max naszego skutera co ułatwia nam poderwanie go do "lotu" na kole.
2. Rolki. Nie będę wdrążał czym są rolki bo to praktycznie każdy wie... Powinny być lekkie ok 3,5g wystarczą. Warto też kupić przy okazji sportowy wariator.
Myślę, że to na początek wystarczy do ułatwienia stuntowania
3. Jeśli już cylinder to pasujący do naszego wydechu. Jeśli mamy dość gotówki możemy kupić markową 50'kę.
Może teraz 4T:
1. Cylinder. To podstawa w 4T ponieważ 4-sówy są mniej zrywne niż 2-takty. Jeśli boimy się o zatarcie(zaraz wspomnę) to kupcie chiński cylinder 80cc co jest w rzeczywistości 72cc. Nie wymaga zmiany głowicy, wału, itp.
Istnieją różne poglądy o stuncie na 4T. Jedni mówią że się zatrze, inni nie. Spowodowane jest to przechyłem skutera a zarazem spłynięciem oleju w misy do tyłu a zarazem od pompki oleju co skutkuje zatarciem. Tak dla pewności nalejcie oleju do misy ponad normę ale nie pod korek!
2. Wariator i rolki. Tu zalecam wariator wm motor i rolki koło 3,5g lub będąc przy kasie Top racing SV1. To również podnosi zrywność skutera...
3. Wyjątkowo sprawę wydechu dodam jako punkt. Mając 4T nie kupuj wydechu spotowego jak w 2t mimo że jest dostosowany do twojego skutera. Już koniecznie go kupując kup wydech przelotowy który faktycznie doda troszkę mocy...
Napewno czegoś istotnego nie napisałem ale pewnie dopiszę
Artykuł jest w 100% mój i zastrzegam prawo do kopiowania go!!! Poza zdjęciami bo znalazłem je w google grafika Proszę uprzednio pytać o pozwolenie. W razie błędów lub sugestii proszę wypowiadać się w komentarzach
Zobacz czego potrzebuje Twoj skuter!
|
_________________
Mój projekcik china 4t!
Na Facebook'u |
|
|
|
|
|
Mati010 Użytkownik
Moto: Zipp Vapor
Silnik: 4T
Przebieg: 3000+
Pojemność: 80cc
Specjalizacja: mechanika
Pomógł: 15 razy
Wiek: 27
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 218
Skąd: Gliwice
|
Wysłany: |21 Lip 2012|, o 21:26 |
|
|
Bardzo przydatny poradnik dobrze napisałem z tym wydechem do 4T ponieważ wystarczy przewiercić go i to praktycznie starcza. |
|
|
|
|
|
coliber75
[Usunięty]
|
Wysłany: |23 Lip 2012|, o 20:28 |
|
|
A więc co do 4t chińskich , to od radzam zmianę rolek,wiercenie tłumików,naklejania naklejek mocy itd.
Bawiłem się w te rzeczy a na cylku 72ccm i tak brakowało macy,by jechać na gumie,oczywiście stawać stawał,ale koło opadało, nie mówcię ,że nie umiałem, bo założyłem cylek 90ccm i jechałem ile chciałem mam filmiki, bez nóg na asfalcie itp. normalnie na gumie jak zaczynałem od 10kmh gume to kończyłęm na 60 gdzie juz brakowało mocy i opadał, to tylko pisk opony,frajda niesamowita polecam.
co do olejuu jezdzilem na minimum i na gumie i nic.. pompka tam jakas jest
[ Dodano: |23 Lip 2012|, o 22:29 ]
Aaa mądrości swoje ,że wał seryjny pęknie,wyleci albo cos w tym stylu na cylku 90 zachowajcie dla Sb, zrobilem chinolem 13k na tuningowych cylindrach i wal dobry,lozyska tez. , OLEJU PILNUJCIE,a nie potem glupoty piszecie , te wały są przystostowane pod większe pojemnosci niz 50 |
|
|
|
|
|
Szynek997 Użytkownik
Szynek997
Moto: Keeway Hurricane
Silnik: 2T
Przebieg: 13000
Pojemność: 50cm3
Specjalizacja: tuning mechaniczny
Wiek: 23
Dołączył: 07 Sie 2012
Posty: 1
Skąd: Nowe Miasto
|
Wysłany: |7 Sie 2012|, o 19:23 |
|
|
Ja ma Tecnigas Next+R Malossi Miltivar i centralke Mallossi i na gume idzie z Hamulca:P
A ten poradnik przydatny:P |
_________________
PZDR:)
Szynek997 |
|
|
|
|
|
Bałwanek
Moto: Romet 727
Silnik: 4T
Pojemność: 72cc
Specjalizacja: mechanika
Pomógł: 108 razy
Wiek: 23
Dołączył: 02 Cze 2012
Posty: 1583
Skąd: Gdansk
|
Wysłany: |8 Sie 2012|, o 12:40 |
|
|
Szynek997, a jakiego masz multivara? |
|
|
|
|
|
pawloabc Użytkownik
R CUP
Moto: JET FORCE
Silnik: 2T
Przebieg: 45700
Pojemność: 70cm3
Specjalizacja: tuning mechaniczny
Pomógł: 47 razy
Wiek: 23
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 720
Skąd: Łódzkie
|
|
|
|
|
moc asfaltu Użytkownik
Moto: Zipp vapor
Silnik: 4T
Specjalizacja: tuning mechaniczny
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 63
|
Wysłany: |22 Sie 2012|, o 12:45 |
|
|
pawloabc napisał/a:
|
ej z tym tłumikiem do 4t to gdzie go trzeba przewiercić ?
|
Bodajże wiercą zaraz przy wylocie, ale naprawdę to nic nie daje...
|
_________________
Pomogłem? Daj pomógł |
|
|
|
|
|
wroblaaas Użytkownik
Moto: Zipp Otis
Silnik: 4T
Przebieg: ponad 7k
Pojemność: 60
Specjalizacja: brak
Pomógł: 11 razy
Wiek: 25
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 78
Skąd: Borki k.Opola
|
|
|
|
|
Pegaso. Użytkownik
**Aprilia Pegaso**
Moto: Generic Xor
Silnik: 2T
Przebieg: Na pewno nie ten sam.
Pojemność: 50cc
Specjalizacja: grafika
Wiek: 26
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 6
Skąd: TcV
|
Wysłany: |22 Sie 2012|, o 17:00 |
|
|
Chcesz hałasować czy uprawiać stunt ? |
|
|
|
|
|
Bałwanek
Moto: Romet 727
Silnik: 4T
Pojemność: 72cc
Specjalizacja: mechanika
Pomógł: 108 razy
Wiek: 23
Dołączył: 02 Cze 2012
Posty: 1583
Skąd: Gdansk
|
Wysłany: |22 Sie 2012|, o 19:10 |
|
|
Jak chcesz żeby była różnica to na kolanku małą dziurkę, te przy wydechu nic nie dają prawie :p |
|
|
|
|
|
moc asfaltu Użytkownik
Moto: Zipp vapor
Silnik: 4T
Specjalizacja: tuning mechaniczny
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 63
|
Wysłany: |22 Sie 2012|, o 19:12 |
|
|
taa i przy kolanku jeszcze większy hałas... :p |
_________________
Pomogłem? Daj pomógł |
|
|
|
|
|
Bałwanek
Moto: Romet 727
Silnik: 4T
Pojemność: 72cc
Specjalizacja: mechanika
Pomógł: 108 razy
Wiek: 23
Dołączył: 02 Cze 2012
Posty: 1583
Skąd: Gdansk
|
Wysłany: |22 Sie 2012|, o 19:17 |
|
|
ale lepiej to wygląda niż 3 dziury obok wydechu. |
|
|
|
|
|
Koksu
[Usunięty]
|
Wysłany: |23 Sie 2012|, o 09:05 |
|
|
Można zrobić dziury w wydechu pod tymi osłonkami, nie widać a słychać. |
|
|
|
|
|
Bałwanek
Moto: Romet 727
Silnik: 4T
Pojemność: 72cc
Specjalizacja: mechanika
Pomógł: 108 razy
Wiek: 23
Dołączył: 02 Cze 2012
Posty: 1583
Skąd: Gdansk
|
Wysłany: |23 Sie 2012|, o 09:52 |
|
|
Po co bawić się w dziurki? Nie lepiej wybebeszyć go ? |
|
|
|
|
|
Koksu
[Usunięty]
|
|
|
|
|
|