Mój Piaggio Zip (wersja dla Osób Niepełnosprawnych) |
Autor |
Wiadomość |
RaV Użytkownik
RaV
Moto: Piaggio Zip 3-kołowiec dla Niepełnosprawnych
Silnik: 4T
Przebieg: ok 300km
Pojemność: 50
Specjalizacja: tuning mechaniczny
Wiek: 31
Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 3
Skąd: Wanaty
|
|
|
|
|
TRAVELER Użytkownik
Moto: Jeszcze nie mam
Specjalizacja: brak
Wiek: 22
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1
|
Wysłany: |9 Mar 2017|, o 20:14 |
|
|
RaV,
Siema,
Po zobaczeniu tego posta od razu się zarejestrowałem. Mam w planach kupić ten sam skuter, niedługo mają odbyć się testy. Czy mógłbyś coś od siebie więcej powiedzieć o tym skuterze? Czy jest w nim regulowana kierownica (przybliżenie / oddalanie)? |
|
|
|
|
|
Trajfer Użytkownik
Technik Mechanik
Moto: benzer sycaruse
Silnik: 4T
Przebieg: >4500
Pojemność: 80cc
Specjalizacja: mechanika
Pomógł: 21 razy
Wiek: 22
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 460
Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: |9 Mar 2017|, o 21:05 |
|
|
Witam. Szczerze, pierwszy raz widze takie cudo, moglbys opisac cos bardziej ten skuter? na jakiej zasadzie dziala?, jakies "funkcje", i dodaj zdjecia D |
_________________
Pomogłem? Klikaj "Pomógł" :p |
|
|
|
|
|
RaV Użytkownik
RaV
Moto: Piaggio Zip 3-kołowiec dla Niepełnosprawnych
Silnik: 4T
Przebieg: ok 300km
Pojemność: 50
Specjalizacja: tuning mechaniczny
Wiek: 31
Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 3
Skąd: Wanaty
|
Wysłany: |11 Mar 2017|, o 11:52 |
|
|
Skuter napędzany jest silnikiem PIAGGIO o pojemności 50 ccm i mocy 4,5 KM.
Rozpędza się do ok. 50 km/h.
Posiada rampę najazdową (elektrycznie otwierana/zamykana) dzięki której można wjechać na pojazd.
Więcej o skuterze można poczytać na stronie producenta: LINK
A pod tym LINKIEM znajduje się film o skuterze.
[ Dodano: |11 Mar 2017|, o 13:59 ]
Polska firma GM wyprodukowała i wprowadza na rynek skuter spalinowy dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich. Do prowadzenia pojazdu nie potrzeba prawa jazdy jak również nie ma potrzeby przesiadania się z wózka na skuter. Jest przeznaczony do szybkiego poruszania się po szosach.
Skuter zbudowany jest na bazie włoskiego modelu Piaggio Zip 50. Elementy skutera mocowane są na stalowej ramie. Lewy tylny wahacz to konstrukcja stalowa , prawy to zespół napędowy Piaggio o mocy 4 KM. Kierownica i przednie koło zamocowane są do ramy z wykorzystaniem gazowego amortyzatora skrętu. Między tylnymi wahaczami znajduje się platforma dla wózka ze specjalnymi zatrzaskami mocującymi go w czasie jazdy.
Zwolnienie wózka następuje po naciśnięciu odpowiednich dźwigni pod kierownicą. Z tyłu skutera znajduje się specjalna dwuczęściowa rampa, podjazd sterowany za pomocą pilota. Ma ona kąt pochylenia 15% co pozwala na swobodny wjazd wózkiem na platformę.
Ponadto skuter wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów, elektryczny wsteczny bieg, hamulec ręczny. Ładowanie akumulatora można przeprowadzić bez potrzeby jego wyjmowania. Mogą z nich korzystać chorzy z amputowanymi nogami lub niedowładem kończyn górnych lub dolnych. Pojazd jest tak skonstruowany, że do jego prowadzenia wystarcza jedna ręka. Producent dysponuje wózkami przystosowanymi zarówno dla osób prawo-, jak i leworęcznych.
Skuter posiada „Certyfikat zgodności na spalinowy pojazd inwalidzki”, do jego prowadzenia nie jest wymagane prawo jazdy.
Silnik posiada rozrusznik elektryczny, uruchamiany kluczykiem i ręczny. Skuter wyposażony jest w immobilizer, blokadę kierownicy a pod siedzeniami ma pojemne schowki.
Porusza się z prędkością max 40km/h i zużywa 1,5l/100km. Duża moc silnika i odpowiednio zaprojektowane zawieszenie z zabezpieczeniami antywywrotnymi powodują, że pojazd dobrze sobie radzi z większością przeszkód typu podjazdy, krawężniki, wyboje, które stanowią bariery nie do przebycia dla osób, korzystających z ręcznie napędzanych wózków inwalidzkich lub chodzących samodzielnie ale mających ograniczenia ruchomości w kończynach dolnych. Cenna pojazdu to ok. 18500 tys. zł. - wysoka, jak na pojazd dla niepełnosprawnych, ale jest to produkcja jednostkowa, ręcznie realizowana na zamówienie.
|
|
|
|
|
|
|