Aby korzystać z zawartości forum należy się zarejestrować, można to zrobić za darmo TUTAJ.
Ten aplet jest widoczny tylko dla niezarejestrowanych uzytkownikow!


Poprzedni temat «» Następny temat


Tuning Aprilla SR
Autor Wiadomość
Gerwazy
[Usunięty]

  Wysłany: |13 Gru 2011|, o 16:30   Tuning Aprilla SR

Siemanko znalazłem artykuł na jakiejś stronie i postanowiłem wrzucić go tu.Jest to tuning techniczno-optyczny i dlatego w tym dziale...Na pewno się przyda...




1. Marka/model: Aprilia SR 50 Minarelli

2. Właściciel : Damian (Raciu) Raciak

3. Pojemność: 49cm3

4. Spalanie 3,7l/100km

5. Prędkość maksymalna: 115km/h (wg. Licznika)

6. Koszt tuningu: 4000zł

7. Części mechaniczne:

a. Cylinder: powiększone kanały i okno wydechowe + tłok Vertex
b. Wydech Stage6 Pro Replica Chrom Carbon
c. Gaznik: Dell’orto Stage6 Black Edition 19mm + dysza 77
d. Sprzęgło Hebo Racing
e. Wariator Malossi Multivar
f. Pasek Polini Kevlar
g. Przednia Tarcz hamulcowa Galfer Wave
h. Klocki Galfer Wave przód + tył
i. Amortyzator z 3 stopniową regulacja twardości
j. Filtr stożkowy Polini AIR Box 30 stopni
k. Dzwon Sprzęgła TEC Racing
l. Przeciwtalerz wariatora TOP Racing
m. Rollgaz Domino
n. Sprężynki sprzęgła Hebo Zielone
o. Ssanie ręczne POLINI
p. Przerywacz STR8 Led
q. Koło Rozrusznika Tec Racing
r. Rolki LeoVince 4,25gr

8. Tuning Optyczny:

a. Malowanie biało niebieskie
b. Białe felgi
c. Ryfle Opticparts DF
d. Przedłużacz amortyzatora IGM 25mm
e. Lampy tylne LED Chrom
f. Brewka Opticparts DF
g. Korek wlewu oleju STR8 Blue
h. Zaciski pomalowane na niebiesko
i. Dekiel pompy wody i przekładni pomalowany na biało
j. Niebieska kopniak
k. Gąbki na klamkach STR8
l. Białe przednie klosze STR8
m. Kierunkowskazy tylne Arrow Led Carbon
n. Mocowanie tablicy rejestracyjnej
o. Przerobione tylne nadkole
p. Stopka boczna Buzetti
q. Dodatkowa osłona silnika
r. Lusterka STR8 F1
s. Manetki PRO-GRIP
t. Niebieskie wentylki
u. Ogumienie przód i tył Continental Attack.

9. Historia – OPIS Projektu:

Przy wyborze części głównie kierowałem się renomą firm, a jednocześnie tym, co miałem okazję już wcześniej przetestować.

Zacznijmy od napędu – wybór padł na wariator Malossi Multivar, którego miałem już wcześniej w dwóch innych skuterach. Sprawdził się dobrze, nie zawiódł mnie również w SR-ce. W komplecie – rolki 4,5r. Wentylator wariatora firmy TOP – tani a zarazem na pewno lepszy od oryginału. Przy wyborze sprzęgła kierowałem się opinią kolegi, który jeździł na Hebo R. Postanowiłem również ten model zakupić oraz sprężynki sprzęgła zielone. Dzwon seryjny zastąpił TEC Racing. Oryginalny pasek został zmieniony na Polini Kevlar – marka znana oraz wysoka jakość. Zmienione zostało też koło rozrusznika, ponieważ skuter nie palił ze startera – wybór padł na podstawowy zestaw TEC. Sprężyna dociskowa pozostała seryjna.

Przejdźmy teraz do układu paliwowego. Gaźnik Dell’orto 19mm S6 Black Edition. Uważam, że jeden z najlepszych obecnie na rynku, ale też jeden z najdroższych. Jaka cena, taka jakość. Gaźnik łatwy w regulacji i osiągi znacząco lepsze od konkurencji. Króciec dolotowy oryginalny został zmieniony na RMS w wersji odblokowanej. Cylinder bez zmian od początku seryjny z jednostki Minarelli. Przy zakładaniu części nie było żadnego problemu. Do dyspozycji miałem odpowiednie narzędzia, którymi przeprowadziłem montaż we własnym zakresie.

Gdy etap tuningu mechanicznego był już zamknięty, zająłem się optyką, która przez poprzedniego właściciela była juz dość mocno doinwestowana. Jednakże kilka rzeczy wymagało poprawek. Najpierw zostały zamówione lusterka STR8 F1 w kolorze białym. Następnie zająłem sie przerobieniem nadkola – zostało ono połączone za pomocą szpachli z dwóch części. Kierunkowskazy łezki, które początkowo były założone zostały zdemontowane. W nadkolu pojawiła się również siatka tuningowa. Następnie została dorobiona blacha osłaniająca rozrusznik oraz pozostałe elementy. Wycięta została z cienkiej blachy, dobrze dopasowana i przymocowana do uchwytów w ramie. Został też dorobiony uchwyt do mocowania tablicy oraz kierunkowskazów (LED). Blaszka została wykonana ze stali nierdzewnej i następnie przykręcona do nadkola. Nie podobała mi się też pokrywa przekładni. Została zdjęta, wyczyszczona, zabezpieczona podkładem a następnie pomalowana na kolor biały. Przy okazji zmieniłem też kopniak na aluminiowy, który też we własnym zakresie pomalowałem na kolor niebieski. Pomalowane zostały też klamki oraz pokrywa akumulatora.

Następnie zająłem sie drobnymi detalami optycznymi – manetki Pro-Grip, które okazały się w codziennej eksploatacji miękkie oraz wygodne. Podczas ich wymiany został też założony rollgaz firmy Domino. Założony został też korek wlewu oleju New Style w kolorze niebieskim oraz niebieskie wentylki. Ostatnim etapem było oklejenie skutera – wybór padł na kilka drobnych naklejek, aby nie popsuć efektu, którego widać na zdjęciach.

Gdy skuter był już zrobiony mechanicznie i optycznie przyszła pora na regulację. Początkowo jednostka jeździła na ustawieniach z montażu, które okazały się trafne. Gdy wszystkie części już się dotarły, musiałem ingerować w ustawienia setupu, jako, że jednostka nie oddała w równomiernym stopniu momentu obrotowego. Doszedłem do wniosku, iż trzeba założyć twardszą sprężynę – czerwona TOP + lżejsze rolki. Skuter odżył i znów jeździł jak na niego przystało. Dodatkowo przez mojego tatę został także poprawnie wyregulowany gaźnik – założona dysza 77. Spalanie nie przekraczało 4l na 100km.

Niestety po kilku miesiącach eksploatacji padła uszczelka pod głowicą. Głowica została, więc zdjęta, uszczelka zmieniona. Kilka dni później wypadło zabezpieczenie sworznia tłoka, co uszkodziło tłok i zrobiło rysę w cylindrze. Cylinder został odwieziony do sklepu motocyklowego, gdzie przeprowadzono szlif. Zakupiłem nowy tłok Vertex o nieco większej średnicy od seryjnego a mianowicie 41,25mm.

Przystąpiłem więc do montażu cylindra i tu były małe problemy ponieważ w SR-ce do prawidłowego montażu cylindra, należy cały blok silnika zdemontować z ramy. Gdy wszystko było już zamontowane, skuter odpalił bez większych problemów.
Zobacz czego potrzebuje Twoj skuter!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
ďťż


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group PatrykSpec