Aby korzystać z zawartości forum należy się zarejestrować, można to zrobić za darmo TUTAJ.
Ten aplet jest widoczny tylko dla niezarejestrowanych uzytkownikow!


Poprzedni temat «» Następny temat


Czyszczenie gaźnika / wymiana dyszy by Przemek
Autor Wiadomość
PrzemekRox 
Użytkownik



Moto: Rox na full sporcie
Silnik: 2T
Przebieg: 50km
Pojemność: 86ccm
Specjalizacja: mechanika
Pomógł: 3 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 120
Skąd: Siedlce Aerox City
Ostrzeżeń:
 5/3/4
Wysłany: |6 Lut 2011|, o 16:42   Czyszczenie gaźnika / wymiana dyszy by Przemek

Wiele osób nie wie jak wyczyścić gaźnik / wymienić dyszę / przestawić zawleczkę na gaźniku czy założyć nowy gaźnik i nie wie co do czego myślę że ten poradnik Wam pomoże.

Na początek należy naszą maszynę przygotować tak aby mieć swobodny dostęp do gaźnika w moim przypadku była to Yamaha Aerox, w której trzeba było zdjąć:

- Boczek Lewy / Prawy
- Trójkąt Lewy / Prawy
- Kufer wraz z siedzeniem
- Siedzenie pasażera

Trzeba też odczepić linkę od siedzenia żeby siedzenie nie plątało się nam gdzieś pod nogami
I odczepić moduł od kufra

Gdy już nasz skuter doprowadzimy do takiego stanu że będzie dobry dostęp do gaźnika i zdejmiemy węże od paliwa, podciśnienia i oleju (UWAGA !! w seryjnych jednostkach i w tych którzy nie zrobili obiegu sobie mają jeszcze podpięte 2 węże od "podgrzewania" gaźnika wtedy należy zdjąć jeden przewód z głowicy i zrobić poprostu obieg) :




Następnie należy odkręcić przepustnicę (to w co wchodzi linka gazu) gdy odkręcimy ukaże nam się taki efekt:




Jeżeli chcemy teraz podnieść lub obniżyć zawleczkę na naszym gaźniku należy ścisnąć sprężynę i na dole wysunie nam się kawałek linki, za który chwytamy i wyciągamy go na wierzch żeby, mamy samą przepustnicę (jeżeli tylko chcesz wyczyścić gaźnik, pomiń ten pkt.)

Zdjęcie po ściśnięciu sprężyny, wysunęła nam się linka, chwytamy za nią i wyciągamy:



Sama przepustnica:



Teraz należy wyciągnąć ten biały plastik ze środka ( przy wkładaniu go spowrotem należy wsadzić najpierw iglicę później go trafiając w głębienie takim wystającym bolcem w plastiku)
Efekt po wyjęciu plastiku i iglicy:



Teraz jeżeli chcemy podnieść lub obniżyć zawleczkę na iglicy należy wyciągnąć zawleczkę z iglicy (nie siedzi ona za mocno myślę że damy rade sobie palcem jeżeli nie należy użyć jakiegoś przyrządu aby sobie pomóc ) i przesuwamy w górę albo w dół (UWAŻAJCIE żeby nie zgubić zawleczki bo ona jest bardzo mała i ciężko ją później będzie znaleźć )

Dobra, gdy już sobie ustawiliśmy zawleczkę na iglicy jak nam trzeba należy złożyć przepustnicę. Wkładamy iglicę na nią plastik trafiając wystającym bolcem w plastiku w dziurę w przepustnicy. Tam gdzie wystaje linka jest nałożona sprężyna, ściskamy sprężynę i zahaczamy końcem linki o przepustnicę (mamy specjalny rowek na to i rozciętą na boku przepustnicę) i sprężyna powinna nam wskoczyć do środka jeżeli nie pomagamy ręką, dla upewnienia że wszystko działa można poruszać manetką jeżeli jest jak było wcześniej znaczy że dobrze złożone jest jeżeli nie rozbieramy i sprawdzamy co źle złożyliśmy ;D

Wracamy do gaźnika spowrotem teraz odkręcamy ssanie (jeżeli mamy automat należy tylko odpiąć kostkę), gdy odkręcimy ssanie ukazuje nam się taki efekt:



Teraz jeżeli mamy filtr seryjny należy go odkręcić, jeżeli stożek nie musimy ja nie odkręcałem, i odkręcamy obejmę na króćcu ssącym i wyciągamy gaźnik może ciężko wychodzić ale spokojnie nie szarpać bo można sobie króciec rozwalić ;P
Po zdjęciu gaźnika nie machajcie gaźnikiem na wszystkie strony bo wyleje się paliwo z niego ;D

Efekt po zdjęciu gaźnika:



I z odkręconym filtrem powietrza:



Teraz należy wylać resztę paliwa z gaźnika tym o to otworem który jest na zdjęciu:



Najlepiej spowrotem do baku :D



Gdy już wylejemy paliwo przekręcamy gaźnik i na dole mamy czarną taka osłonę przykręconą na 2 śrubki ( nie w każdym gaźniku są na 2 są też na 4)
Gdy odkręcimy to ukaże nam się taki efekt:



Dysza główna to ta na środku :D

Odkręcamy wszystkie dysze efekt:




Wyjmujemy zawleczkę trzymającą pływak i zaworek jeżeli nie chce wysunąć się sama należy z którejś strony coś wsadzić by wypchnęło ją :



Wyjmujemy do góry pływak wraz z zaczepionym o niego zaworkiem :




I teraz bierzemy w jakiś pojemnik benzynę czystą i wrzucamy w nią gaźnik niech sobie poleży z 20min później można go obmyć tą benzyną pędzelkiem i po wysuszeniu gaźnika należy wszystkie otwory przedmuchać strumieniem powietrza (najlepiej sprężarką) jeżeli takowej nie mamy można ustami / pompką otwory na dysze wszystkie 3, otwór w który wchodzi zaworek, otwór w który wkłada się wężyk paliwa, podciśnienia, oleju no cały gaźnik przedmuchać.

Gdy już wszystko wyczyścimy można sprawdzić stan uszczelki osłony dolnej części gaźnika, jeżeli ona jest w lipnym stanie może cieknąć paliwo nam:



No to składamy wszystko.

Wkładamy pływak z zaworkiem na swoje miejsce wsadzamy zabezpieczenie ( tak żeby nie wystawało z dwóch stron)
Przykręcamy wszystkie dysze ( nie mocno przykręcać ale też nie lekko)
przykręcamy dolną część gaźnika
wkładamy gaźnik w króciec
skręcamy obejmę na króćcu mocno
zakładamy filtr powietrza na gaźnik ( może ciężko zachodzić ale należy go założyć szczelnie bo może nam tędy syf łapać i zaraz będziemy od nowa czyścić gaźnik )
Skręcamy obejmę na filtrze powietrza
zakładamy wężyk podciśnienia / paliwa / oleju / podgrzewania gaźnika ( jeżeli taki mamy )
zakładamy przepustnicę (trafiając bym rozciętym na boku w wystające takie w środku gaźnika widoczne na zdjęciu niżej i zakładamy ssanie wszystko mocno skręcamy żeby było szczelne itp.) Ważne, aby pełna strona przepustnicy była od strony krócca a ta z półkolem wyciętym od strony filtra powietrza...




Gdy mamy zdjęty gaźnik można sprawdzić stan króćca czy nie jest popękany, jeżeli jest należy go wymienić bo może łapać lewe powietrze i będzie to wpływać na pracę naszego pojazdu.

Można też sprawdzić stan zaworu membranowego i uszczelki zaworu membranowego, jeżeli uszczelka jest rozwalona należy ją wymienić bo może łapać lewe powietrze i będzie wpływać to na pracę naszego pojazdu.

A stan zaworu membranowego należy sprawdzić czy płytki przykręcone do nie go nie odstają, jeżeli odstają i są szczeliny należy wymienić płytki / zawór membranowy bo to wpływa na pracę silnika i osiągi.

Jeszcze można wyczyścić filtr powietrza, lub wymienić gąbkę, należy pamiętać, że po wyczyszczeniu gąbki lub nałożeniu nowej należy ją nasączyć olejem ( można tym co wlewamy do mieszanki )

No i to chyba wszystko, myślę że o niczym nie zapomniałem.

Teraz składamy nasz skuter i cieszymy się lepszymi osiągami :lol:

Poradnik napisany w 100% przezemnie wszystkie foty użyte w nim są mojego autorstwa i zabraniam kopiowania jego.

Przemek.
_________________
Bling&Bling AeRox
 
 
 
linka1948
[Usunięty]

Wysłany: |6 Lut 2011|, o 17:15   

mody poprzenoście to do zrob to sam !
 
 
Heineken
[Usunięty]

Wysłany: |6 Lut 2011|, o 17:32   

przykleilem
 
 
motomar4t 
Użytkownik


Moto: radi motomar 4t
Silnik: 4T
Specjalizacja: mechanika
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 13
Wysłany: |23 Lip 2012|, o 20:52   

a jak przeczyscic w motomar radi 4t?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
ďťż


- mangiPowered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group PatrykSpec