Aby korzystać z zawartości forum należy się zarejestrować, można to zrobić za darmo TUTAJ.
Ten aplet jest widoczny tylko dla niezarejestrowanych uzytkownikow!


Poprzedni temat «» Następny temat


Blokady w skuterze 2T i 4T
Autor Wiadomość
Gerwazy
[Usunięty]

Wysłany: |9 Lut 2011|, o 14:00   Blokady w skuterze 2T i 4T

Zawsze, gdy osiągi nowego skutera okazują się niewystarczające i odbiegają od danych innych użytkowników jako winowajców podejrzewamy blokady – i słusznie. Uporanie się z kilkoma “patentami” powinno poprawić przyspieszenie i podnieść prędkość maksymalną. Sprawdźmy jak to zrobić.

Poniżej zgromadziliśmy najczęściej stosowane blokady, podając jednocześnie miejsca ich występowania, metody usuwania, a także to jak często pojawiają się w skuterach oraz jak trudno się z nimi samodzielnie rozprawić. Rzecz jasna nie wszystkie występują w danym modelu skutera, ale sprawdzenie, czy dana blokada występuje nie jest zazwyczaj trudne.

Zwężka w filtrze powietrza – 2T, 4T

Blokady można spotkać po zdjęciu obudowy filtra powietrza

Blokady można spotkać po zdjęciu obudowy filtra powietrza

Zasada działania: ogranicza ilość powietrza dostającego się do filtra powietrza, a więc i możliwości tworzenia odpowiedniej mieszanki.

Umiejscowienie: jest umieszczana na drodze powietrza przed przejściem przez wkład filtracyjny, zazwyczaj w miejscu zasysania powietrza z otoczenia do wnętrza obudowy filtra.

Usuwanie: wystarczy wyjąć zwężkę z pokrywy filtra.

Występowanie: często.



Komentarz: po odblokowaniu konieczna jest zmiana dyszy głównej oraz regulacja gaźnika.

Filtr paliwa o małej przepustowości – 2T, 4T

Zasada działania: mały filtr podaje do kranika i gaźnika niewiele paliwa, przez co jest niewystarczający po odblokowaniu gaźnika i filtra powietrza.

Umiejscowienie: jest wpięty w przewód paliwowy pomiędzy bakiem paliwa a kranikiem podciśnieniowym, z rzadka bezpośrednio między kranikiem a gaźnikiem.

Usuwanie: wyjmujemy stary filtr paliwa zastępując go nowym o większej przepustowości.

Występowanie: średnio.



Komentarz: ma szczególne znaczenie podczas zmiany cylindra na element o większej pojemności.

Blaszka w gaźniku – 4T

Zasada działania: uniemożliwia całkowite wysunięcie się iglicy z dyszy głównej, przez co hamuje przepływ benzyny przy pełnym otwarciu gazu.

Umiejscowienie: znajduje się na spodniej stronie pokrywki membrany – na górze gaźnika. Stosowana zarówno w gaźnikach z plastikową jak i metalową pokrywką.

Usuwanie: wykręcamy śrubkę mocującą blaszkę do wieczka i zdejmujemy blokadę.

Występowanie: średnio.


Komentarz: zazwyczaj demontaż gaźnika ze skutera nie jest konieczny.

Zbyt mała dysza główna – 2T, 4T

Zasada działania: dysza z otworem o zbyt małej średnicy zapewnia mniejszy przepływ paliwa doprowadzanego do gardzieli gaźnika.

Umiejscowienie: znajduje się pod dolną pokrywką gaźnika w komorze pływakowej, od innych dysz wyróżnia ją największy otwór i widoczna wewnątrz niego iglica.

Usuwanie: zastępujemy oryginalną dyszę gaźnika większą o rozmiarze #75-#80 (0,75-,080 mm) – taka zazwyczaj wystarczy do 2T i 4T.

Występowanie: często.



Komentarz: demontując pokrywkę komory pływakowej należy uważać, aby nie wygiąć mocowania pływaka.

Ogranicznik otwarcia przepustnicy – 2T, 4T

Zasada działania: uniemożliwia maksymalne wychylenie przepustnicy skrzydełkowej (4T) lub całkowite wysunięcie się zbyt długiej przepustnicy suwakowej (2T, niektóre 4T), ogranicza ilość dostarczanej do komory spalania mieszanki.

Umiejscowienie: znajduje się po prawej stronie gaźnika w miejscu zamocowania linki gazu (4T) lub wewnątrz gaźnika, w miejscu osadzenia linki gazu (2T).

Usuwanie: usunięcie blaszki lub nakrętki ograniczającej przesuwanie się linki gazu (4T), zmiana długiej przepustnicy (tej z miejscem na iglicę) na krótszy odpowiednik (2T).

Występowanie: rzadko.



Komentarz: najczęściej występuje w czterosuwowych motorowerach z manualną skrzynią biegów.

Króciec ssący o małej średnicy – 2T, 4T

Zasada działania: mały przekrój wewnętrzny w porównaniu do ogólnych wymiarów, nieregularny kształt kanału.

Umiejscowienie: łączy gaźnik z cylindrem.

Usuwanie: wymiana króćca na odblokowany.

Występowanie: często.



Komentarz: szczególnie ważny w przypadku zwiększania pojemności silnika.

Podkładka przy zaworze membranowym – 2T

Zasada działania: ogranicza przepływ mieszanki przez membranę do skrzyni korbowej.

Umiejscowienie: pod króćcem ssącym.

Usuwanie: usunięcie podkładki spod króćca.

Występowanie: rzadko.



Komentarz: króciec należy dokręcić na tyle mocno aby połączenie było szczelne, ale trzeba uważać aby nie zerwać gwintu.





Zawirowywacz spalin lub zwężone kolanko wydechowe – 2T, 4T

Zasada działania: ogranicza swobodę usuwania spalin z cylindra, jest niczym innym jak odchodzącą w bok rurką, w żargonie “ślepą kiszką”.

Umiejscowienie: w okolicach rury wydechowej, najczęściej tuż przy mocowaniu do cylindra.

Usuwanie: odcięcie i zaspawanie powstałej po nim dziury.

Występowanie: średnio.



Komentarz: Jeżeli nie posiadamy spawarki lub odpowiednich umiejętności zlećmy usunięcie blokady warsztatowi.

Zablokowany dyfuzor – 2T

Zasada działania: uniemożliwia wydajne przepłukiwanie cylindra, ogranicza maksymalne obroty silnika.

Umiejscowienie: rura wydechowa, charakterystyczna, najbardziej rozszerzona część wydechu.

Usuwanie: rozcięcie i pozbycie się zbędnych elementów z wnętrza dyfuzora lub wymiana na odblokowany.

Występowanie: często.



Komentarz: zazwyczaj bardziej opłacalny jest zakup wydechu klasy sport, gdyż jeszcze bardziej podnosi on osiągi skutera.

Pierścień dystansoway na wariatorze – 2T, 4T

Blokada wariatora jest powszechna. Usunięcie bardzo proste.

Blokada wariatora jest powszechna. Usunięcie bardzo proste.

Zasada działania: uniemożliwia wariatorowi przysunięcie się do przeciwtalerza, w konsekwencji czego pasek napędowy nie wchodzi na maksymalną wysokość, co ogranicza osiągi.

Umiejscowienie: wnętrze przekładni, zakładany na tuleję wariatora.

Usuwanie: wystarczy ściągnąć pierścień z tuleji.

Występowanie: często.



Komentarz: dobrze jest się zaopatrzyć w odpowiedni klucz do demontażu wariatora.

Blokada obrotów – 2T, 4T



Odblokowanie CDI jest możliwe poprzez jego wymianę.

Zasada działania: układ elektroniczny ogranicza maksymalne obroty silnika na podstawie impulsatora.

Umiejscowienie: zaprogramowana wewnątrz modułu CDI, który znajduje się przy akumulatorze lub nad silnikiem.

Usunięcie: wymiana modułu na odblokowany.

Występowanie: średnio.



Komentarz: ustawiamy skuter na centralnej podstawce, jeżeli po odkręceniu gazu na maksimum silnik będzie przerywał przy wysokich obrotach, to najprawdopodobniej moduł jest zablokowany.

Blokada prędkości maksymalnej – 2T, 4T

Zasada działania: czujnik w przekładni liczy obroty dzwonu sprzęgła na podstawie umieszczonego na nim magnesu i ogranicza w ten sposób prędkość do 45km/h.

Umiejscowienie: wnętrze przekładni.

Usuwanie: usunięcie magnesu z dzwonu sprzęgła, ewentualnie usunięcie czujnika.

Występowanie: rzadko.



Komentarz: obecnie już raczej nie stosowana blokada, wyparta z rynku przez zablokowane moduły CDI.
 
 
Piwo122 
Użytkownik



Moto: Kingway Coliber Classic
Silnik: 4T
Przebieg: 5500 ;)
Pojemność: 65 cc
Specjalizacja: mechanika
Pomógł: 41 razy
Wiek: 26
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 582
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: |9 Lut 2011|, o 15:19   

Fajny poradnik przyda sie :)
_________________
"Sto tysiÄ?cy plan??w na jutro, mam jeden plan
Brak planu, ??apiÄ? chwilÄ?, ??yje tu gdzie?? tam
_________________________
-----------------------------------
Cylinder 65 cc
SprÄ?zyna centralna 22 % Top racing
Nowy Filter powietrza
Ledy
4,2 L 100 KM
 
 
 
Gerwazy
[Usunięty]

Wysłany: |15 Lut 2011|, o 16:20   

Kod:
http://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-zdjac-blokade-wariatora-w-skuterze

Kod:
http://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-zdjac-blokade-z-gaznika-w-skuterze
 
 
ko2ak90
[Usunięty]

Wysłany: |13 Mar 2011|, o 20:29   

Witam.wie ktos jak zdjac blokady z skutera benzer florida poj.49cc 2T. jego v-max to zaledwie 35km/h. w tlumiku sprawdzalem niema, w filtrze powietrza tez, tuleja na wariatorze zdjeta. wolno wkreca sie na obroty do 6tys tylko.
 
 
Marcin0116
[Usunięty]

Wysłany: |14 Mar 2011|, o 07:09   

dobry poradnik :)
  
 
 
kikoks
[Usunięty]

Wysłany: |14 Mar 2011|, o 13:17   

Cytat:
Witam.wie ktos jak zdjac blokady z skutera benzer florida poj.49cc 2T. jego v-max to zaledwie 35km/h. w tlumiku sprawdzalem niema, w filtrze powietrza tez, tuleja na wariatorze zdjeta. wolno wkreca sie na obroty do 6tys tylko.


Mój tak chodził nie przez blokady, a przez to jak źle gaźnik złożyłem, na odwrót przykręciłem pokrywkę :D Bo to trochę nie możliwe że tylko 35km/h przez blokady ;] Zawsze blokują do max. 45km/h
 
 
Pokost 
Użytkownik


Moto: Motobi Orlik II
Silnik: 4T
Przebieg: 5600km
Pojemność: 49,9/65ccm
Specjalizacja: elektryka
Pomógł: 2 razy
Wiek: 22
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 125
Skąd: Opole
Ostrzeżeń:
 1/3/4
Wysłany: |14 Mar 2011|, o 17:51   

W Gaźniku sprawdzałeś ?
 
 
pawelmix12
Użytkownik


Moto: 4697
Specjalizacja: mechanika
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 1
  Wysłany: |23 Maj 2011|, o 13:21   

jeśli masz 4s to blokady możesz zdjąć w mgnieniu oka wystarczy odciąć kabelek który znajduje się pod pokrywą wariatora (pasek ). wystarczy spojrzeć pod spód i będziesz miał zdjęte wszystkie blokady.
 
 
matizeusz
[Usunięty]

Wysłany: |5 Cze 2011|, o 08:38   

Siemka jestem nowy na forum ;)
Piszę w sprawie blokad w moim skuterze. Jest to WY50QT-7A (coś w stylu Kingway Purga) z silnikiem 1PE40QMB (chiński dwusuw). Teraz jedzie ok. 66km/h z dosyć dobrym przyspieszeniem. Słyszałem i czytałem, że ten skuter może wyciągnąć ok. 75km/h tylko nie wiem z jakim przyspieszeniem. Z blokad to wiem na pewno, że gaźnik jest odblokowany, a w filtrze nie było zwężenia. W wydechu mam ten tzw. "zawirowywacz spalin" czyli rurkę, która odchodzi przy kolanku... no właśnie na tą rurkę mam nałożony jakiś przewód. Co mam z nim zrobić? Puścić wolno, a dziurę zaspawać? To jest jedyna blokada o jakiej mi wiadomo. Podobno mogę mieć jeszcze blokadę na module. Ma ktoś ten skuter albo miał z nim do czynienia? Co mi da odcięcie tego zwirowywacza? Z góry dzięki ;))
 
 
lukix967
[Usunięty]

Wysłany: |5 Cze 2011|, o 14:46   

Na pewno da ci przyspieszenie
 
 
Juras
[Usunięty]

Wysłany: |13 Cze 2011|, o 08:38   

witam
mama piaggio diesis
mama pytanie skierowane do zawirowacza spalin, a mianowice mam taką rurkę od wydechu w okolicy chlodzenia i nie jestem pewien czy to napewno ten zawirowacz
i jeszcze mam taką blaszkę z paroma otworami przy gaźniku która znajduje się przy wlocie powietrza i czy to tez jest jakaś blokada?
  
 
 
Fonero
[Usunięty]

Wysłany: |13 Cze 2011|, o 08:43   

Wstaw fotki najlepiej bysmy wiedzieli o co chodzi
 
 
siesi95 
Mechanik



Moto: Vw Vento
Silnik: 4T
Przebieg: 273.000
Pojemność: 1.9 Tdi 90 ps po chip-ie
Specjalizacja: mechanika
Pomógł: 174 razy
Wiek: 21
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 1774
Skąd: Zabrze
Wysłany: |13 Cze 2011|, o 08:43   

Tak to jest zawirowywacz, odetnij tą rurke, zaspawaj póżniej tą dziure i wywal to całe ze skutera.
A z tą blaszką to niewiem o co chodzi.
_________________
Diesel musi dymić!!! :D
 
 
Juras
[Usunięty]

Wysłany: |13 Cze 2011|, o 09:08   

http://www.jan-mar.pl/pro....JPG&w=100&h=75
tak wygląda ta blasza
 
 
warjat 
Użytkownik
^.^


Moto: Yamaha Neos
Silnik: 2T
Przebieg: 16 500
Pojemność: 50cccm
Specjalizacja: tuning mechaniczny
Wiek: 20
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 22
Skąd: ??uromin
Wysłany: |17 Cze 2011|, o 14:55   

Gdzie są blokady w Yamaha Neos 2T 1997?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
ďťż


- recenzje mangPowered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group PatrykSpec